Postup přijetí


Celým procesem od přijetí žádosti Vás provede sociální pracovnice Lenka s Jarkou, budeme   nápomocné ať je situace jakkoliv náročná. Víme,  rozhodnutí není lehké ani pro jednu stranu, plné smíšených pocitů, někdy obav. Poradíme Vám s podáním žádosti , pomůžeme s vyplněním a dalšími kroky potřebnými k nástupu do Seniorcentra. Upřednostňujeme osobní setkání a rádi Vás provedeme celým domovem, můžete si dát výbornou kávu a domácí limonádu v kavárně „U dvou přátel“ s výhledem do přírody.

Vážení zájemci, chcete-li se stát žadateli o námi poskytované sociální pobytové služby, musíte učinit první krok, a tím je podat si „Žádost o ubytování a poskytování sociálních služeb.“ (dále žádost)

  • Žádost, ke stažení zde žádost 2024 nebo si ji po předchozí telefonické domluvě vyzvedněte osobně v našem Seniorcentru v Dubí u Teplic, hodinu cesty z Prahy u sociální pracovnice.
  • Pokud máte zdravotní handicap a nemůžete učinit ani jeden z těchto úkonů, můžete využít naší terénní sociální služby – Odborného sociálního poradenství. Sociální pracovnice vám svou přítomností ve Vašem domácím prostředí pomůže s podáním žádosti (dojezd do 30 km od Seniorcentra Pohoda).

Žádost musí být odevzdána se všemi náležitostmi:

  • údaje o žadateli,
  • vyjádření lékaře o zdravotním stavu žadatele,
  • podepsaná žadatelem
  • kopii o ustanovení opatrovníka (pokud je zájemci upravena způsobilost k právním úkonům),
  • vyplněnou žádost  můžete odevzdat osobně po předchozí telefonické domluvě se sociální pracovnicí, která s Vámi provede kontrolu vyplněné žádosti a zařadí „Žádost“ do pořadníku žadatelů.
  • můžete využít elektronické zaslání na e-mail: socialni@seniorcentrum-pohoda.cz nebo zaslat poštou na adresu: Seniorcentrum Pohoda, sociální pracovnice, Ruská 292/2A, 417 03, Teplice Dubí 3 – Pozorka.

Žadatel, je seznámen:

  • s prostory vnitřního i venkovního objektu Seniorcentra Pohoda,
  • nabídkou sociálních a zdravotních služeb, nabídkou fakultativních služeb,
  • se základními vnitřními předpisy (Ceník služeb, Domácí řád).

Pokud dojde k uvolnění pokoje, dochází k jednání se Žadatelem a sociální pracovnicí o možnosti nástupu. Vzhledem k časovému odstupu od podání Žádosti je nutné, aby Žadatel doložil aktualizaci již dříve doložených potřebných vyjádření.

Žadatel přikládá:

  • kopii rozhodnutí o přiznání Příspěvku na péči, nebo zvýšení příspěvku na péči (nepovinné),
  • vyjádření ošetřujícího lékaře o zdravotním stavu Žadatele (ne starší 1. měsíc),
  • je-li Žadatel zbaven způsobilosti (omezen) k právním úkonům přikládá se k Žádosti pravomocný rozsudek soudu o zbavení (omezení) způsobilosti a listina o ustanovení opatrovníka,
  • případně si od Žadatele vyžádáme aktualizaci některého z dokumentů, eventuálně kontaktujeme ošetřujícího lékaře nebo rodinného příslušníka a požádáme o maximálně možné množství aktuálních informací o zdravotní a sociální dokumentaci Žadatele.

Sociální pracovnice po předchozí telefonické domluvě a souhlasu provádí spolu s vrchní sestrou sociální šetření. Na základě prostudování Žádosti a vykonaných sociálních šetření se rozhoduje o nejvhodnějším Žadateli k přijetí.

Cílem sociálního šetření je zjistit, zdali jsou potřeby, přání a očekávání Žadatele stejné jako na počátku jednání s Žadatelem, nebo zda došlo k jejich změně. Šetření proběhne nejlépe v místě bydliště (přirozené prostředí), nebo v jiném zdravotním či sociálním zařízením, nejlépe však osobně v našem Seniorcentru Pohoda, s.r.o v Dubí.

Sociální šetření provádí sociální pracovník ve spolupráci s vrchní sestrou. Sociálního šetření se mohou účastnit rodinní příslušníci, osoby blízké a osoby, které o Žadatele pečují. Závěry šetření sociální pracovník shrne do formuláře „Sociálního šetření před nástupem do zařízení.“

Metodika sociálního šetření:

  • Sociální šetření je předem domluveno s Žadatelem v místě bydliště, nebo tam, kde se momentálně nachází.
  • Provádí ho sociální pracovník

Zjišťuje se:

  • prostředí, ve kterém Žadatel žije – dostupnost, upravenost, vybavenost,
  • jeho pohyb v tomto prostředí – četnost vycházek ven,
  • zda žije sám,
  • zda má rodinné příslušníky,
  • jak často přijímá návštěvy,
  • zda má přátele,
  • zda nehrozí sociální izolovanost,
  • zda zvládá péči o vlastní osobu,
  • zda zvládá péči o domácnost,
  • zda je schopen navštívit lékaře,
  • zda jsou naplňována jeho občanská a lidská práva,
  • ponechá prostor Žadateli, aby zhodnotil sám svojí situaci.